Stabdžių sistemos remontas |
← |
Keičiant stabdžių trinkeles privaloma visuomet patikrinti ir apžiūrėti stabdžių diskus. Esant išdilimams pamatuoti stabdžių disko storį ir palyginti su rekomenduojamu automobilio gamintojo, įvertinti stabdžių apkabos paslankumą, būklę ir darbą.
Grioveliai stabdžio diske pašalinami nutekinant. Disko medžiagos nutekinimas negali viršyti gamintojo nurodytų dydžių, priešingu atveju stabdžių diskai turi būti pakeisti naujais.
Stabdžių būgnai,kurių darbiniame paviršiuje juntamas ovališkumas ir matomas išdirbis, gali būti pratekinti, išlaikant gamintojo keliamus reikalavimus. Bet koks nuokrypis nuo leistino stabdžių būgno sienelės storio gali turėti įtakos stbadžių būgno tvirtumui ir stabdymo metu atsirandančios šilumos perdavimui. Apdirbamas stabdžių būgnų (diskų ) plotas turi būti nulygintas dailiuoju tekinimu arba šlifavimu. Šiurkštūs paviršiai lemia greitą stabdžių trinkelių susidėvėjimą.
Stabdžių būgnų (diskų) negalima tekinti jeigu jie: jau buvo pratekinti, yra įtrūkimų, buvo neleistinai įkaitę, neatitinka minimalų automobilio gamintojų keliamų išmatavimų reikalavimų.
Prieš montuojant detales kruopščiai nuvalyti rūdis ir kitus nešvarumus. Nepamirškite periodiškai patikrinti stabdžių skysčio lygį, kokybę ir, jei reikia, papildyti. Montuojant stabdžių sistemos detales naudokite šiam darbui skirtas reikiamas medžiagas (nenaudokite netinkamų tepalų kreipiamųjų įvorių tepimui kurie tirštėja nuo temperatūrų pokyčio ar yra išplaunami vandens) ir automobilio konstrukciją atitinkančias detales. |
Vienas iš faktorių, nuo kurio priklauso nepriekaištingas ir efektyvus stabdžių veikimas, yra tinkamas stabdžių skystis.
Stabdžių skystis yra hidroskopinis. Tai reiškia, kad jis turi savybę laikui bėgant absorbuoti vandens garus, kurių visada yra ore. Prisigėrusio vandens stabdžių skysčio užvirimo temperatūra smarkiai sumažėja, todėl nuo stabdymo metu išsiskiriančios šilumos stabdžių skystis gali užvirti stabdžių sisitemos magistralėje. |
Tai savo ruožtu mažina stabdžių efektyvumą, ilgina stabdymo kelią, o galiausiai gali sukelti stabdžių sistemos gedimą.
Stabdžių skystis yra hidroskopinis. Tai reiškia, kad jis turi savybę laikui bėgant absorbuoti vandens garus, kurių visada yra ore.
Prisigėrusio vandens stabdžių skysčio užvirimo temperatūra smarkiai sumažėja, todėl nuo stabdymo metu išsiskiriančios šilumos stabdžių skystis gali užvirti stabdžių sisitemos magistralėje. Tai savo ruožtu mažina stabdžių efektyvumą, ilgina stabdymo kelią, o galiausiai gali sukelti stabdžių sistemos gedimą.
Dėl laiku nepakeisto stabdžių skysčio stabdymo efektyvumas gali sumažėti pačiu netinkamiausiu momentu – kai automobilį reikia stabdyti staiga. Būtent tada stabdant išsiskiria didelis šilumos kiekis ir užverda stabdžių skystis, dėl to gali nesuveikti stabdžiai.
Automobilių vairuotojai žino, kad variklio tepalą privaloma keisti gamintojo nustatytu periodiškumu naudojant tam automobilio modeliui skirtas medžiagas. Ne mažiau svarbus ir stabdžių sistemos skystis. Paprastai po 2 metų eksploatacijos vandens kiekis skystyje pasiekia kritinę ribą, tad ekstremalaus stabdymo metu yra didelė tikimybė, kad gali užvirti skystis. Taip atsitikus stabdžiai tampa neveiksmingi. Stabdžių skysčio kokybei nustatyti naudojame specialų stabdžių skysčių testerį.
↑ | ← |